środa, 24 października 2007

Dieta sałatkowa

Pełna witamin! 2 kg w tydzień
Ta dieta odchudzająca ma wiele zalet. Wprawdzie powoli tracisz na wadze, ale możesz pozwolić sobie na jedzenie smakowitych posiłków. Poszczególne dania są bardzo łatwe w przygotowaniu, a przepisy na niektóre potrawy na pewno na stałe trafią do twojego jadłospisu. Codzienne menu jest tak skomponowane, by dostarczyć twojemu organizmowi niezbędnej dawki witamin, minerałów i błonnika. Stosując tę właśnie kurację, oprócz tego, że schudniesz, znacznie poprawi Ci się cera, a twoje włosy nabiorą blasku. Dietę sałatkową mogą stosować zdrowe, dorosłe osoby, nie polecamy jej natomiast dorastającej młodzieży, kobietom w ciąży oraz karmiącym. Podczas jej stosowania należy też zupełnie zrezygnować z alkoholu, cukru oraz innych używek. Zamiast czarnej kawy można pić zbożową, a czarną herbatę zastąpić zieloną. Radzimy także znacznie ograniczyć spożycie soli kuchennej, ponieważ zatrzymuje ona wodę w organizmie i utrudnia chudnięcie. Kupując jogurt do sałatek pamiętajmy, aby był naturalny. Jeśli zaś oliwę, to najlepiej z oliwek. Dużym ułatwieniem będzie na pewno fakt, że sałatki na poszczególne dni możesz przygotować dzień wcześniej i schować do lodówki.






Dzień 1 :

Śniadanie: 2 grzanki, sałatka owocowa: po 5 plastrów czerwonego i żółtego grejpfruta, 5 plasterków pomarańczy, 12 oliwek, płaska łyżeczka cukru, filiżanka kawy zbożowej.


Obiad: Sałatka ziemniaczana: 3 ziemniaki ugotować w mundurkach ostudzić i pokroić, dodać 1 posiekaną cebulę i 2 pokrojone ogórki konserwowe. Całość doprawić bazylią, łyżeczką octu winnego i oliwy z oliwek. Na deser banan lub 2 owoce kiwi.


Kolacja: Filet drobiowy z grilla lub pieczony w folii, sałatka pomarańczowa: porwać na kawałki główkę sałaty, dodać podzieloną na cząstki pomarańcze, polać 2 łyżkami jogurtu naturalnego.




Dzień 2 :

Śniadanie: 2 kromki chleba razowego, 2 plastry chudej wędliny drobiowej, mała czerwona papryka, filiżanka zielonej herbaty.


Obiad: Sałatka ryżowo-ananasowa: 70g ryżu ugotować na sypko, ostudzić. Dodać 3 plastry pokrojonego ananasa z puszki. Całość zalać kubeczkiem jogurtu naturalnego, wymieszać. Szklanka soku pomarańczowego lub brzoskwiniowego.


Kolacja: 2 grzanki z chleba tostowego. Surówka: 3 pomidory, 1 zielony ogórek, 6 czarnych oliwek. Wszystkie składniki pokroić na średnie kawałki i wymieszać. Wstawić na ok. 15 minut do lodówki. Szklanka soku pomidorowego.




Dzień 3 :

Śniadanie: 2 kromki chleba razowego, opakowanie serka wiejskiego wymieszanego z 3 posiekanymi rzodkiewkami i szczypiorkiem. Filiżanka kawy zbożowej.


Obiad: sałatka z kiełkami: 5 liści sałaty ułożyć w salaterce, dodać 3 garści kiełków rzodkiewki, wierzch udekorować ćwiartkami pomarańczy, plastrami ogórka, marchewki i pieczarek. Skropić sokiem z cytryny. Szklanka soku z marchwi.


Kolacja: 1 udko kurczaka z grilla lub pieczone w folii aluminiowej. 2 małe ziemniaki ugotowane w mundurkach, szklanka ugotowanych, ostudzonych i startych buraczków, doprawionych kilkoma kroplami octu winnego.




Dzień 4 :

Śniadanie: 2 tosty, zielona herbata, sałatka: 5 liści sałaty, 1 pomidor, kilka plastrów ogórka, 1 jajko ugotowane na twardo i kiełki lucerny. Doprawić sokiem z cytryny.


Obiad: Sałatka: 2 łyżki ugotowanej białej fasoli lub fasoli z puszki, jajko ugotowane na twardo, pół czerwonej papryki, 3 liście sałaty, 2 łyżki kukurydzy konserwowej, 3 łyżki jogurtu naturalnego, łyżeczka koncentratu pomidorowego, kilka kropli sosu tabasco. Jogurt połączyć z koncentratem pomidorowym, polać warzywa, wymieszać. Do picia woda mineralna niegazowana.


Kolacja: 1 kromka razowego chleba, 2 plastry chudej wędliny, 1 pomidor, surówka z 1 jabłka i 1 marchewki, startych na tarce, doprawione sokiem z cytryny. Szklanka soku owocowego.




Dzień 5 :

Śniadanie: 1 szklanka soku marchwiowego lub pomarańczowego, 2 łyżki muesli z owocami, kubeczek jogurtu naturalnego, 1 pomidor.


Obiad: Sałatka z kurczakiem: pół główki sałaty, 2 pomidory, 1 grillowany filet z kurczaka, 2 łyżki kukurydzy konserwowej, 3 pieczarki marynowane, 1 truskawka lub rzodkiewka. Sałatę porwać, warzywa i mięso pokroić, całość włożyć do salaterki, skropić kilkoma kroplami oliwy z oliwek. Filiżanka zielonej herbaty.


Kolacja: 2 tosty, opakowanie serka wiejskiego, surówka z 1 startego sera gruntowego z łyżką rodzynek, sparzonych wcześniej wrzątkiem.




Dzień 6 :

Śniadanie: 2 kromki chleba tostowego, 1 jajko na miękko, łyżka płatków kukurydzianych, 1 banan, 1 opakowanie jogurtu naturalnego.


Obiad: Sałatka z groszkiem: 2 ziemniaki ugotowane w mundurkach, pół puszki zielonego groszku, pół czerwonej papryki, pęczek szczypiorku, mała cebulka. Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę, paprykę, cebulę i szczypiorek posiekać dość drobno. Całość wymieszać. Do picia woda mineralna niegazowana.


Kolacja: Sałatka szynkowa: 3 plastry chudej szynki, 2 ogórki kiszone lub konserwowe, 1 marchewka, 1 liść sałaty, kilka orzechów laskowych, łyżeczka oliwy z oliwek. Szynkę pokroić w paski, marchewkę w słupki, ogórki w grubsze plastry. Składniki skropić oliwą, dokładnie wymieszać.




Dzień 7 :

Śniadanie: 2 kromki chleba razowego, opakowanie serka wiejskiego wymieszanego z 2 pokrojonymi plastrami ananasa z puszki, szklanka soku grejpfrutowego.


Obiad: Sałatka rybna: 1 puszka tuńczyka w sosie własnym, 1 marchewka, 2 łyżki kukurydzy konserwowej, pół pęczka koperku. Tuńczyka podzielić na małe cząstki, marchewkę zetrzeć, koperek posiekać. Wszystkie składniki wymieszać z łyżką niskokalorycznego majonezu. Szklanka soku warzywnego.


Kolacja: Surówka z 3 łyżek posiekanej białej i czerwonej kapusty, 10 kulek melona, kilku liści cykorii, 2 tosty, filiżanka zielonej herbaty.




Dodatkowe informacje:

Podczas tej diety raczej nie powinnaś być głodna, jeśli natomiast twój żołądek będzie stanowczo domagał się jedzenia, możesz schrupać jako przekąskę 1 jabłko lub 1 marchewkę. Na 15 minut przed każdym posiłkiem warto wypić szklankę niegazowanej wody mineralnej.

Brak komentarzy: