środa, 24 października 2007

Dieta Kopenhaska

Jest dosyć rygorystyczna. Warto ją zastosować, gdy zależy nam na zrzuceniu kilogramów np. przed ważną uroczystością, a masz mało czasu.
Tę dietę zaleca się osobom ze znaczną nadwaga. Jest bowiem wyjątkowo uboga w kalorie (dzienna dawka to max 900 kcal), a przy tym bardzo restrykcyjna. Oznacza to, że nawet najmniejsze wykroczenie poza przewidziany jadłospis jest równoznaczne z przerwaniem diety. Opracowali ją lekarze rządowego szpitala w Kopenhadze. Stanowi odmianę diety nisko węglowodanowej i pozwala w niecałe 2 tygodnie zgubić nawet 8-10 zbędnych kilogramów.

Na czym polega:
Dieta trwa 13 dni. W tym czasie jesz 3 posiłki dziennie: śniadanie - około 8:00, obiad między 12:00 a 14:00, i kolację najpóźniej do 18:00. Drugi i trzeci posiłek możesz zamieniać kolejnością, pod warunkiem, że zrobisz to tego samego dnia. 14-go dnia zaczynasz już jeść normalnie i nie musisz się obawiać, że od razu przytyjesz. Jeśli dietę przeprowadzisz dokładnie wg planu - rezultat powinien się utrzymać przez przynajmniej 2 lata, bo twój organizm przestawi się na nowy sposób przemiany materii. Oto szczegółowe zalecenia.

w ciągu dnia możesz jeść wyłączeni te produkty, które są wskazane w jadłospisie. dzień zaczynasz najczęściej od kawy z kostką cukru, a pozostałe składniki diety to głównie chude mięso ( spore porcje), jaja, sałata i inne warzywa. Od czasu do czasu jesz także produkty mleczne, zbożowe i owoce, ale tylko w niewielkich ilościach.
powinnaś pić przynajmniej 2 lityr wody niegazowanej dziennie. Nie tylko wypełni żołądek, ale poprawi też trawienie. Wodę można do smaku doprawić sokiem z cytryny. Dozwolone jest również picie zielonej herbaty (niesłodzonej!).
musisz ściśle trzymać się jadłospisu. Absolutnie nie wolno Ci podjadać między posiłkami (nawet jeden batonik czy lampka wina zniweczą cały efekt!) ani zwiększać zaleconych porcji np. zjeść 2 kromek pieczywa zamiast 1. Zabronione jest też żucie gumy oraz używanie jakichkolwiek przypraw
dietę stosuj przez 13 dni - ani dnia krócej, ani dnia dłuźej! W przeciwnym razie albo nie przyniesie spodziewanych efektów, albo odbije się na Twoim zdrowiu (może doprowadzić do znaczengo osłabienia organizmu).







Dzień 1 :

Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 kostka cukru.


Obiad: 2 jajka na twardo, gotowany szpinak (lub brokuł), 1 pomidor.


Kolacja: 1 duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną.




Dzień 2 :

Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 kostka cukru.


Obiad: 1 duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną, duży owoc.


Kolacja: 1 plaster szynki, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego.




Dzień 3 :

Śniadanie: Kubek czarnej kawy, 1 kostka cukru, 1 kromka pieczywa (grzanka).


Obiad: Gotowany szpinak, pomidor, świeży owoc.


Kolacja: 2 jajka na twardo, plaster szynki, sałata z olejem i cytryną.




Dzień 4 :

Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 kostka cukru.


Obiad: 1 jajko na twardo, 1 tarta marchew, małe opakowanie twarożku naturalnego.


Kolacja: 1 mała puszka kompotu owocowego nisko słodzonego, 2/3 szklanki jogurtu.




Dzień 5 :

Śniadanie: 1 duża tarta marchew z cytryną.


Obiad: 1 duża ryba z cytryną.


Kolacja: 1 duży befsztyk, sałata i gotowane brokuły.




Dzień 6 :

Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 kostka cukru i jedna grzanka.




Dzień 7 :

Śniadanie: 1 kubek herbaty bez cukru.


Obiad: 1 kawałek chudego grillowanego mięsa, 1 świeży owoc.


Kolacja: Nic.




Dzień 8 :

Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 kostka cukru.


Obiad: 1 duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną, duży owoc.


Kolacja: 1 plaster szynki, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego.




Dzień 9 :

Śniadanie: Kubek czarnej kawy, 1 kostka cukru, 1 kromka pieczywa (grzanka).


Obiad: Gotowany szpinak, pomidor, świeży owoc.


Kolacja: 2 jajka na twardo, plaster szynki, sałata z olejem i cytryną.




Dzień 10 :

Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 kostka cukru.


Obiad: 1 jajko na twardo, 1 tarta marchew, małe opakowanie twarożku naturalnego.


Kolacja: 1 mała puszka kompotu owocowego nisko słodzonego, 2/3 szklanki jogurtu.




Dzień 11 :

Śniadanie: 1 mała puszka kompotu owocowego nisko słodzonego, 2/3 szklanki jogurtu.


Obiad: 1 duża ryba z cytryną.


Kolacja: 1 duży befsztyk, sałata i gotowane brokuły.




Dzień 12 :

Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 kostka cukru i jedna grzanka.




Dzień 13 :

Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 kostka cukru i jedna kromka pieczywa (grzanka).


Obiad: 1 pierś duszona z kurczaka, sałata z olejem i cytryną.


Kolacja: 2 jajka na twardo, 1 duża marchew.




Dodatkowe informacje:

Ważne wskazówki


Jeśli zdecydujesz się przerwać dietę przed szóstym dniem jej trwania, to ponownie możesz zacząć ją po upływie 3 miesięcy.
Aby uniknąć efektu jo-jo, po zakończeniu diety, staraj się nie jadać produktów węglowodanowych (wyklucz przynajmniej cukier i potrawy z białej mąki).
Do uzupełnienia powstałych ewentualnych niedoborów witamin i minerałów, po zakończeniu diety przez co najmniej miesiąc zażywaj preparaty witaminowe. Wzbogać też swoje codzienne menu o dodatkowe porcje świeżych owoców i warzyw.
jeśli dietę kopenhaską chciałabyś powtórzyć, to możesz to zrobić po 2 latach, nie wcześniej.
Przepis na befsztyk:
Składniki:
15 dag polędwicy wołowej
tymianek suszony, lub świeży
cytryna
pieprz
łyżeczka masła
Mięso opłukać, osuszyć, można przekroić w poprzek włókien na 2 plastry. Natrzeć pokruszonym tymiankiem (lub posiekanymi listkami), pieprzem i sokiem z cytryny. Odstawić na godzinę w chłodne miejsce, by mięso nabrało aromatu. Polędwicę ułożyć na ruszcie, na każdym plastrze położyć kawałeczek masła, piec po 10-15 minut z każdej strony. Przed podaniem można skropić sokiem z cytryny, podawać z dużą porcją sałaty i brokułami.

Wodę mineralną popijaj między posiłkami. Zapobiegniesz odwodnieniu organizmu i lepiej zniesiesz uczucie głodu.

2 komentarze:

Jana Krakus pisze...

o tak ja polecam kopenhaska- szybko i skutecznie chociaz trzeba byc konsekwentnym tutaj szczegoly http://www.kopenhaska.info.pl/zasady.html

Modo pisze...

Kopenhaska jest do kitu, tak samo jak dieta jajeczna http://zlediety.com.pl/diety-14-dniowe/dieta-japonski-cud-japonska-jajeczna/